Retour en Garantie - digitale producten

Een beroep doen op garantie

Het komt gelukkig niet vaak voor dat een activatiesleutel niet werkt. Toch kan het voorkomen dat u een verkeerde of foutive sleutel heeft ontvangen. U krijgt uiteraard een nieuwe activatiesleutel wanneer blijkt dat de activatie sleutel niet werkt. Neem hiervoor contact met ons op.

Hoe lang heb ik recht op garantie?

We geven standaard 14 dagen activatie- garantie op uw product. We raden het daarom ook aan uw product binnen deze periode te activeren. Mocht het toch zo zijn dat het product binnen 14 dagen niet werkt, neem dan contact op met ons. Na deze periode vervalt de garantie en vervangen wij geen productcodes.

Heb ik recht op retour/ herroeping of geld terug?

Digitale producten kunnen wij helaas niet terug nemen. Na ontvangst van de aankoop verlies je volgens Artikel 230p van het Burgerlijk Wetboek Boek 6, Verbintenissenrecht het herropingsrecht. Lees hier meer over in onze algemene voorwaarden.

Tijdens het bestelproces wordt je gevraagd akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Na akkoord neem je daarom ook afstand van het herroepingsrecht op uw digitale product(en).

Uiteraard behoudt u het recht op garantie en een degelijk softwareproduct. Neem contact met ons op als bijvoorbeeld de activatiesleutel niet werkt. Wij helpen u graag met een passende oplossing.

Bestelling annuleren

Stuur hiervoor een e-mail naar: info@softwarekey.nl, we verzoek u vriendelijk eerst onze tussenkomst af te wachten.

Heb ik recht op retour of geld terug wanneer mijn PC niet werkt met bijvoorbeeld Windows 10?

Nee, we raden het aan om Windows 10 of andere software eerste uit te proberen voor u een licentie aanschaft bij ons. Wij zijn niet verantwoordelijk wanneer bepaalde software niet goed functioneert op uw apparaat, dit dient u zelf vooraf te controleren.

Contact opties voor retour of garantie

Neem contact met ons op voor vragen, hulp of klachten

Contact opties

Retour en Garantie op - artikelen

Een beroep doen op garantie

U als consument kan beroep doen op garantie wanneer het product defect raakt. U heeft volgens de wet 2 jaar fabrieksgarantie. Dit geldt echter niet wanneer er schade is geconstateerd welke veroorzaakt is door de desbetreffende gebruiker van het product.

Heb ik recht op retour/ herroeping of geld terug?

Alleen bij niet digitale producten geldt een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat jij het artikel ontvangt. Je kan het artikel alleen retourneren als het artikel in de originele verpakking zit.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van producten?

Ja. Wij vragen gemiddeld 20% "restocking fee" of restockingkosten over het gehele bedrag voor de werkzaamheden die nodig zijn om een dergelijke retour in behandeling nemen. Daarnaast ben u zelf verantwoordelijk voor de retourkosten.

Wat zijn restockingkosten?

Restockingkosten zijn kosten die voortvloeien uit de administratieve handelingen die verricht dienen te worden om een product, na retoursturen, te controleren, opnieuw in te boeken en opnieuw in het magazijn te laten plaatsen.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Natuurlijk, in dat geval hoef je niks te doen. Zo lang wij het artikel niet in ontvangst hebben genomen gaan wij niet door met het retour process.

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

U wordt op de hoogte gehouden in het mijn retouren overzicht en we sturen een e-mail zodra je retourzending verwerkt is. Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je het teruggestuurd hebt.

Bestelling annuleren

Geen probleem, stuur ons een e-mail naar info@softwarekey.nl en we gaan je verzoek zo snel mogelijk in behandeling nemen. Let wel op dat zodra de bestelling al is verstuurd u zelf verantwoordelijk bent voor het retourneren van het product.

Klachten

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@softwarekey.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie